sobota, 8 października 2011

Tortano!

Przepis parę dni temu pożyczyliśmy STĄD, choć chyba od jakiegoś czasu już krąży po sieci. Dziś udało się zrealizować.

Tak chleb tortano wyglądał przed upieczeniem:


Tak - tuż po:


A tak już w trakcie:


Zaręczam, że był naprawdę pyszny. Musiało być skoro nawet Agata bez szemrania wciągnęła cały kawał ciasta :) Następnym razem może spróbujemy odczekać i zjeść po kawałku na zimno, bo dziś nic już nie zostało...Polecamy zatem i podajemy dalej przepis:

CIASTO
7 g suszonych drożdży
300 ml ciepłej wody
2 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżka miodu
1 1/2 łyżki soli morskiej
450 g mąki pszennej (w moim wypadku islandzkiej)

Wszystkie składniki zmiksować i zostawić do wyrośnięcia na około 40 min. Tak by ciasto podwoiło objętość.
Wyrośnięte ciasto wyłożyć na blachę z papierem do pieczenie podsypanym mąką.
Rozciągnąć (rozwałkować) ciasto w prostokąt tak by miało około cm grubości.
Na ciasto wyłożyć nadzienie, zawinąć jak roladę i zrobić czary mary zakręcając kółko :)
Zostawić do wyrośnięcia na około 30 min. Piec 35 min, wstawiając do piekarnika nagrzanego do 250 stopni, i zaraz zmniejszając temperaturę do 200 stopni.
Studzić na kratce.

NADZIENIE*

Pokrojony bakłażan podsmażony na maśle z dużą ilością czosnku dodanego pod sam koniec.
Bakłażan wcześniej posolony wytarty z wilgoci jaka się wytworzyła pod wpływem soli.
Ser feta, ser żółty tarty, pomidory suszone pokrojone w paski, oliwki.

*nadzienie przykładowe - u nas była to papryka, pomidory, czosnek, cebulka, oliwki i lekko podduszone kawałki boczku.


6 komentarzy:

Beata pisze...

w dziurkę ciasta wkładam szklanke z duraleksu:) wtedy nie zarasta:) ale można pewnie upiec tez tak jak chleb, w rynience:)
smacznego

lo pisze...

Jak fajnie. Idąc śladami, gdzie zawędrowało moje tortano, trafiam na przeróżne blogi, wcześniej mi nieznane. Zapraszam do siebie na propozycje różnych wersji nadzienia do tortano (http://pistachio-lo.blogspot.com/2011/09/tortano-my-love.html). Pozdrawiam.

Rybiooka pisze...

Beato skorzystamy z tej szklanki.Lo zainspirowałaś nas ogromnie- te jajka na twardo zwłaszcza i myślę że jutro Tortano takie powstanie :)

Pchełka pisze...

pysznie wygląda!!!!!!!!!..i są moje ulubione składniki - oliwki, feta..pomidory :))) spróbuję ..świetny przepis..ale narobiliście mi smaku :)))))))))))))pozdrawiam ..miłego wieczoru.A.

athina pisze...

Ja tez pozdrawiam, bo mamy przepis z tego samego zrodla oraz pieklismy w tym samym dniu! :)))))

M@C pisze...

ale jestem teraz głody... i jakiś dziwny taki ślinotok mi powstał w otworze gębowym ;-) To samo miałem jakiś czas temu u RYBIOOKIEJ...